Par Amway tīkla mārketinga uzņēmumu
Lai gan šķiet, ka gandrīz ikdienā parādās jauni MLM (Multi Level Marketing jeb tīkla mārketinga) uzņēmumi, Amway ir pastāvējis jau daudzus desmitus gadu. Amway piedāvā plašu produktu klāstu, kas ietver veselības, skaistumkopšanas un mājsaimniecības tīrīšanas līdzekļus. Amway pašlaik ir vislielākais MLM uzņēmums pasaulē; tomēr, līdzīgi kā citiem MLM uzņēmumiem, arī viņi ir piedzīvojuši skandālus un izmeklēšanas.
Amway uzņēmuma pārskats
Amway vēsture
Amway tika dibināts 1959. gadā Džeja Van Andela un Riča Devosa, kuri sāka ar tīrīšanas līdzekļa pārdošanu Mičiganā. Šis sākotnējais produkts bija pazīstams kā “Frisk”, bet tagad to pazīst kā L.O.C. vai šķidro organisko tīrīšanas līdzekli. Tas bija viens no pirmajiem videi draudzīgajiem tīrīšanas līdzekļiem tirgū.
Abi dibinātāji jau dažus gadus pirms Amway dibināšanas sāka pārdot Nutrilite produktus un veidoja savu izplatītāju tīklu. Līdz 1958. gadam viņu tīklā bija vairāk nekā 5000 izplatītāju. Tajā laikā viņi bija satraukti par Nutrilite uzņēmuma nākotni, tāpēc sāka meklēt citas pārdošanai piemērotas preces. Tā radās Amway.
1970. gadu sākumā Amway sāka paplašināties starptautiski. Amway šobrīd ir klāt daudzās pasaules daļās, tostarp Austrālijā, Eiropā, Āfrikā, Japānā, Ķīnā un citur. 2018. gadā žurnāls Forbes ierindoja Amway kā 42. lielāko privāto uzņēmumu Amerikas Savienotajās Valstīs. Tas arī tiek uzskatīts par lielāko tiešās pārdošanas organizāciju pasaulē. Pašlaik Amway gada ienākumi sasniedz apmēram 8,8 miljardus USD.
Amway produktu sortiments
Amway piedāvā plašu produktu sortimentu, kurā ietilpst dažādi uztura bagātinātāji un tīrīšanas līdzekļi. Apmeklējot Amway ASV vietni, var redzēt, ka ir pieejamas aptuveni 600 dažādas preces. Īpaši populāri ir viņu videi draudzīgie tīrīšanas līdzekļi.
Amway produkti
Viņu mājsaimniecības tīrīšanas līdzekļi vienmēr saņem labas atsauksmes no lielākajiem mazumtirgotājiem, piemēram, Amazon. Gandrīz katrs produkts, sākot no veļas mazgāšanas līdz koncentrētiem tīrīšanas līdzekļiem, ir vērtēts ar vairāk nekā 4 zvaigznēm atkarībā no klientu atsauksmēm. Tas liecina par Amway pārdoto produktu augsto kvalitāti.
Uztura un uztura bagātinātājus Amway šobrīd pārdod ar zīmolu Nutrilite, kas arī ir guvis labas atsauksmes. Patiesībā Nutrilite ir viens no visvairāk pārdotajiem Amway zīmoliem. Vēl viens populārs produkts ir ādas kopšanas līdzeklis Artistry, kas sevi pozicionē kā zīmolu, kas izmanto dabīgākus produktus salīdzinājumā ar vairumu kosmētikas zīmolu.
Amway mārketinga prakse
Līdzīgi daudziem MLM uzņēmumiem, Amway ir bijusi sava tiesība par apsūdzībām par maldinošu mārketinga praksi. FTC nolēmumā tika konstatēts, ka Amway faktiski bija iesaistījies dažādās maldinošās mārketinga taktikās, neatzīstot izplatītāju reālo ienākumu līmeni.
Šodien uzņēmuma produkti ir pieejami vairākos mazumtirdzniecības kanālos, un potenciālajiem izplatītājiem ir pieejami daudzi resursi, kas skaidro izmaksas un darbu, kas saistīts ar Amway pārdošanu. Ikvienam, kas ir ieinteresēts šajā uzņēmējdarbības iespējā, nevajadzētu uzskatīt to par maģisku “kā ātri kļūt bagātam” shēmu.
Kā pelnīt naudu ar Amway
Vai ir iespējams nopelnīt naudu, pārdodot Amway produktus, ņemot vērā lielo skaitu Amway izplatītāju? Īsa atbilde ir jā, bet ne ļoti daudz. Aktīvie Amway izplatītāji vidēji nopelna apmēram 115 USD mēnesī. Diemžēl daudzi beidzot zaudē naudu šajā programmas veidā. Tomēr šis fakts nav specifisks tikai Amway, bet gan ir izplatīts MLM pasaulē.
Pienācīga naudas summa, ko var nopelnīt tikai no Amway izplatītāja darba, ir ļoti reta parādība. Tikai ceturtā daļa no 1% uzņēmuma izplatītājiem gadā pelna vairāk par 40 000 USD. Tas norāda, ka parasti izmaksas šajā biznesā nereti nepārspēj ieguldīto darbu.
Kā kļūt par Amway izplatītāju?
Kļūt par Amway izplatītāju vai neatkarīgo uzņēmuma īpašnieku (pašnodarbināto) ir diezgan vienkārši. Jums vienkārši jāapmeklē Amway vietne un jāreģistrējas, izmantojot tiešsaistes pieteikuma veidlapu. Reģistrācijas maksa ir mazāka par 100 USD gadā (precīzāk, 62 USD), un tā pilnībā tiek atmaksāta 90 dienu laikā, ja jūs nolēmat, ka šis uzņēmējdarbības veids nav piemērots jums.
Kompensācijas plāns (kā pelnīt naudu)
Kad esat reģistrējies kā pašnodarbinātais izplatītājs, jūs nopelnāt komisijas maksu par katru pārdoto produktu. Uzņēmums faktiski uzsver, ka nekad neiegūstat naudu, piesaistot citus pašnodarbinātos. Tomēr jūs varat reģistrēt jaunus pašnodarbinātos un izveidot savu pārdošanas komandu. Jūs varat sadarboties ar savu komandu, lai sasniegtu pārdošanas mērķus un nopelnītu bonusus. Ja komanda nesasniedz mērķus, neviens no komandas locekļiem nesaņem bonusus. Sasniedzot pārdošanas mērķus, jūsu komanda saņems bonusu, kas tiks sadalīts vienlīdzīgi starp visiem lietotājiem. Jo vairāk jūsu komanda pārdod, jo augstāka ir bonusa procentuālā likme, tādējādi palielinot jūsu ienākumus.
Pašreizējā kompensācijas struktūra ir izveidota īpaši, lai novērstu piramīdas shēmas asociāciju. Uzņēmums nodrošina, ka vismaz 80% no pašnodarbināto darba laika tiek veltīti faktisko produktu mārketingam un pārdošanai, nevis mēģinot piesaistīt jaunus pašnodarbinātos.
Amway pārdošanas un mārketinga metodes
Amway produktu mārketinga un pārdošanas pieeja nav īpaši atšķirīga no citu līdzīgu produktu pārdošanas. Ja jums ir plaša paziņu un draugu loks, tas ir vienkāršākais veids, kā sākt pārdot produktus. Izveidojot lielu sekotāju skaitu sociālajos medijos un demonstrējot šiem cilvēkiem Amway produktu vērtību, jūs veicināt to, ka cilvēki pirks Amway produktus tieši no jums.
Šodien auditorija un plašs sekotāju pulks sociālajos tīklos ir būtisks, jo Amway produkti ir pieejami daudzos dažādos tirdzniecības kanālos. Cilvēki var iegādāties šos produktus no daudziem mazumtirgotājiem, tāpēc jums jāsniedz tiem iemesls iegādāties tieši no jums. Piešķiriet viņiem kādu vērtību, ko citādi nevarēs iegūt, piemēram, uztura bagātinātāju receptes vai padomus par tīrīšanu, kopā ar tīrīšanas līdzekļiem.
Salīdzinājums ar citiem tīkla mārketinga uzņēmumiem
Amway peļņas potenciāls ir līdzīgs citiem MLM uzņēmumiem. Vidējie izplatītāju ienākumi ir ļoti zemi, bet ir iespējams nopelnīt labu naudu, nodarbojoties ar šo uzņēmējdarbību. Amway piedāvā plašu un daudzveidīgu produktu klāstu, kas sniedz vairāk iespēju veikt pārdošanu, jo ir pieejami daudz dažādu produktu, no kuriem izvēlēties. Tomēr var būt grūti izveidot lielu sekotāju skaitu sociālajos tīklos, ja neesat koncentrējies uz konkrētu nišu, piemēram, veselību, skaistumu vai uzturu.
Amway ir viens no retajiem tīkla mārketinga uzņēmumiem, kas piedāvā atgriešanas politiku jaunajiem izplatītājiem, kas ir priekšrocība reģistrēties uzņēmumā. Ja nolēmat, ka Amway nav piemērots jums, jūs varat saņemt atmaksu par reģistrācijas maksu. Jums ir arī drošība, ka Amway, visticamāk, pastāvēs vēl daudzus gadus, jo tas ir viens no vecākajiem MLM uzņēmumiem pasaulē.
Amway Uzņēmuma tiesas prāvas
Kā arī daudzus citus MLM uzņēmumus, Amway ir vairākkārt ticies apsūdzēts par piramīdas shēmas izmantošanu, nevis par likumīgu uzņēmējdarbības iespēju. 1970. gadu beigās Federālā tirdzniecības komisija (FTC) uzsāka izmeklēšanu par uzņēmuma darbības praksi. 1979. gadā komisija nolēma, ka Amway neatbilst piramīdas shēmas definīcijai; tomēr tika konstatēts, ka Amway bija izvirzījis pārspīlētas ienākumu prasības potenciālajiem izplatītājiem.
FTC pavēlēja Amway iekļaut patiesus izplatītāju ienākumus visos reklāmas materiālos. Tajā laikā tas ietvēra informāciju, ka mazāk nekā puse izplatītāju gūst peļņu, pārdodot savus produktus, un vidējais izplatītājs pelna mazāk par 100 ASV dolāriem mēnesī.
Papildus FTC izmeklēšanai, Amway ir bijis iesaistīts vairākos tiesas procesos ASV un citās valstīs. Lielākā daļa prasību šajos tiesas procesos atkal bija saistītas ar apsūdzībām par piramīdas shēmu. 2010. gadā Amway vienojās par 56 miljonu ASV dolāru naudas sodu tiesas procesā ASV, lai gan bija norādīts, ka viņi nenes vainu, izvēloties šo izlīgumu.
Pašreizējā uzņēmuma struktūra
Neskatoties uz vairākām tiesas prāvām un izmeklēšanām, kas ir notikušas visu Amway pastāvēšanas laiku, tas joprojām ir lielākais MLM uzņēmums pasaulē. Šobrīd Amway gada ienākumi sasniedz 8,8 miljardus ASV dolāru, un tā veido izplatītāju tīklu, kurā ir vairāk nekā miljons cilvēku. Uzņēmums nav publiskojuši precīzus datus par izplatītāju skaitu savā tīklā, bet dažos novērtējumos minēts, ka tas varētu būt 3–4 miljoni.
Papildus plašajam izplatītāju tīklam, Amway nodarbina vairāk nekā 16 000 cilvēku vairāk nekā 100 valstīs visā pasaulē. Šie darbinieki veic dažādas funkcijas, sākot no lauksaimniecības līdz finansēm un tehnoloģijām. Līdz šai dienai uzņēmums joprojām paliek ģimenes īpašumā.
Apkopojums par Amway tīkla mārketinga uzņēmumu
Amway ir lielākais un viens no vecākajiem tīkla mārketinga uzņēmumiem visā pasaulē. Viņu dažādās un daudzveidīgās produktu līnijas sniedz piedāvājumu ikvienam. Tomēr ir jāsaprot, ka nav jācer uz nekavējošu lielu peļņu, jo ļoti mazi Amway izplatītāji sasniedz pienācīgus ienākumus. Tomēr, ja apdomājat, reģistrācijas maksa var tikt atmaksāta 90 dienu laikā. Amway ir pilnībā likumīgs uzņēmums, kas piedāvā iespēju nopelnīt naudu. Tomēr ir jāapzinās, ka tas prasa intensīvu darbu un visticamāk nav pilna slodze ar ienākumiem.